یکسال گذشت ... زادروز پر سیمرغ ...

یکسال گذشت ... یکسال پیش در همین روز من تصمیم گرفتم ! تصمیمی که در قالب یک شعر در پست اولم هک کردم :



در میان همه و هیچ ، خود آواره کنیم ... جستنش را به فلک قصه همواره کنیم

پر سیمرغ بسوزیم ، فراخوانیمش .... تا که با یک نگهش مشکل خود چاره کنیم



این شعر رو مخصوص وبلاگ گفتم ... بعد ها هرجا خوندم مردم می پرسیدن یعنی چی ! دقیقا یعنی این :

ما همیشه در برزخی از دانستن همه چیز و هیچ چیز آواره ایم ، و به دنبال یک شناخت می گردیم ، یک حقیقت که به شخصیت و تفکر ما قالب بده و ما رو آروم کنه ! خیلی ها این رو در قالب خدا ، دین ، یا یک مذهب تموم میکنن ! بعضی ها این چیزا جواب ذهنشون رو نمیده ! منم یکی از اونها بودم ! اونوقت این افراد با خودشون عهد می کنن که با راه های خودساخته به این شناخت برسن ! یکسال از این عهد میگذره !



اون روز عهد کردم هرچی یادمیگیرم و میخونم بذارم تو وبلاگ تا غیر از دیگران ، خودم هم بدونم از کجا شروع کردم و به کجا رسیدم ! امروز عهد می کنم که (غیر از نوشته های معمول که قدیم هم میذاشتم ! ) تمام تفکرات خودم رو بنویسم ! یکسال یاد گرفتم ! شاید میخوام بقیه اش رو یاد بدم :

آنچه کردم کمکی قصه ناخوانده بس است ... بهر عالم همه این مردم وامانده بس است

شوق فریاد ، به دل می شکفد ، این یکبار ... همه افکار اسیر ز گلو رانده بس است



تغییرات اساسی دادم توی وبلاگ ! قالب ! عنوان ، و سبک کارم !



خوب بریم سراغ شام تولد !



«به دیده من چنین می نماید که هرچیز که هست نیک است ، چه مرگ ، چه زندگی ، چه خردمندی ، چه پاکی ، چه دیوانگی ! همه چیز بایسته است !»



(سیذارتا ، هرمان هسه )


این رو که خوندم بی اختیار به یاد یکی از اشعار خودم افتادم که در دی ماه ۸۶ گفتم و مفهومش تو همین مایه ها بود !!



عجب دنیای زیبایی ...

عجب دنیای زیبایی ...

گهی قرمز ، گهی آبی ، گهی همرنگ مهتاب و گهی رنگین و سرخابی

عجب دنیای زیبایی ...

گهی زنده ، گهی مرده ، گهی راهش به خود برده ، گهی آواز سرخورده

عجب دنیای زیبایی ...

گهی عاشق ، گهی غمگین ، گهی نالان ، گهی ننگین ...

عجب دنیای زیبایی ...

هزاران بار یک بوسه ، هزاران بار یک فریاد

فقط یکبار صدها درد ، فقط یکبار صد بیداد

عجب دنیای زیبایی ...

گهی رنگین ، گهی بیرنگ ...

گهی یاری ، گهی نیرنگ ...

گهی ماندن در این کوچه ، گهی رفتن از این دنیا ...

گهی زشت و پلید و بد ، گهی زیباتر از زیبا ...

عجب دنیای زیبایی ...

گهی پر از هزاران درد ، گهی مملوء ز اشک سرد

گهی آزاد از هر کس ، گهی آزاد از هر درد

گهی سالم ولی غمگین ، گهی نالان ولی خوشحال ...

گهی خوشحال و بس گریان ، گهی نومید از اقبال ...

عجب دنیای زیبایی ...

گهی آلام هم بستر ، گهی آفاق در ظلمت

گهی انسان سوار باد ، گهی باد از پی دولت

گهی خورشید تابان تر ، گهی سرد و زمین پر برف

گهی دنیا همه اشراق ، گهی در ظلمتی بس ژرف

عجب دنیای زیبایی ...

من و تو در پس کوچه ، میان عمق تنهایی ، در این کابوس رویایی ، شده مخمور زیبایی ..

عجب دنیای زیبایی ...

به کفر و حق و عشق و مرگ ، تا دنیا به پا باشد ، زمین زنده است ...

و این تنهایی آرام خورشید است در اوج سپهر مرگ ...

عجب دنیای زیبایی ...

به مرگ و هستی و هر داد و بیدادی جهان زنده است !

چنین زنده است انسان در میان هر غم و شادی ...

عجب دنیای زیبایی ...

پر از زشتی ، پر از بیداد ، پر از غم ها ، پر از فریاد ، پر از آلام یک پاییز ، پر از آفاق یک دریا ، پر از تنهایی خورشید ، پر از کابوس چون رویا ، پر از مرده ، پر از آواز سرخورده ، پر از عشق گره خورده ، پر از اشک شب مهتاب ، پر از گریه ، پر از ناله ، پر از سختی ...

ولی در اوج زیبایی ...

عجب دنیای زیبایی ...


واقعا این دنیا زیباست ! کی گفته زشته ؟ اینکه من غمگین میشم ! اینکه یک عزیزی رو از دست میدم و براش سوگوار میشم ! اینکه دلم براش تنگ میشه ! اینکه با بهترین دوستم دعوام میشه ! اینکه عاشق میشم ! اینها همش زیباست ! واقعا این دنیا بینظیره !!! اینها تفکرات فلسفی نیست ! این اعتقاد منه ! من این شعر رو در اوج غم و درست چند روز قبل از اینکه عزیزترین کسم رو از دست بدم گفتم ! بهش معتقدم ! همه چیز در این دنیا زیباست و ارزشش رو داره ! حتی تمام سختی ها و رنج ها !





آهنگ ایکاش از محسن نامجو رو برای وبلاگ قرار میدم ! البته یک قسمتش رو ! کاملش نیست ! و قسمتی از شعر در آستانه شاملو رو هم از شاملو به عنوان کیک براتون اینجا میذارم :



هرچند که غلغله آن سوی در زاده توهم توست ، نه انبوهی مهمانان

که آنجا ، تورا

کسی به انتظار نیست ...



که آنجا جنبش شاید ، اما جنبنده ای در کار نیست .



نه ارواح و نه اشباح و نه قدیسان کافورینه به کف

نه عفریتان آتشین گاو سر به مشت

نه شیطان بهتان خورده با کلاه بوقی منگوله دارش !

نه ملغمه ی بی قانون مطلق های متناهی.

تنها تو

آنجا موجودیت مطلقی

موجودیت محض ،

چرا که در غیاب خود ادامه میابی و غیاب ات

حضور قاطع اعجاز است.



گذارت از آستانه ناگزیر

فرو چکیدن قطره قطرانی است ،

در نامتناهی ظلمات .

دریغا ...

« ای کاش ، ای کاش ، ای کاش

                                قضاوتی ، قضاوتی ، قضاوتی

                                                              در کار ، در کار ، در کار

                                                                                        بود ! »



شاید اگرت توان شنفتن بود

پژواک آواز فروچکیدن خود را در تالار خاموش کهکشان های بی خورشید

چون هرّستِ آوار دریغ میشنیدی :

« کاشکی ، کاشکی ، کاشکی

                                    داوری ، داوری ، داوری

                                                              درکار ، درکار ، درکار ، درکار

                                                                                               .... »


{ ..... }



انسان زاده شدن تجسّد وظیفه بود :

توان دوست داشتن و دوست داشته شدن

توان شنفتن

توان دیدن و گفتن

توان اندوهگین و شادمان شدن

توان خندیدن به وسعت دل ، توان گریستن از سویدای جان

توان گردن به غرور برافراشتن در ارتفاع شکوه ناک فروتنی

توان جلیل به دوش بردن بار امانت



و توان غمناک تحمل تنهایی ...

تنهایی ...

        تنهایی ...

                تنهایی ... تنهایی عریان.



انسان دشواری وظیفه است.



{ .... }



دالان تنگی را که در نوشته ام

به وداع ،

           فراپشت می نگرم :



فرصت کوتاه بود و سفر جانکاه بود

اما یگانه بود و هیچ کم نداشت .



به جان منت پذیرم و حق گذارم !

« چنین گفت بامداد خسته »





از کادوها (نظرها) پیشاپیش ممنون ! میخوام نظرات خودم رو در موارد مختلف تو این بلاگ بگم ! اگر کسی خواست نظر من رو در مورد موضوع خاصی بدونه متونه تو کامنت ها بگه تا در مورد اون موضوع بنویسم !



تولد وبلاگم هم مبارک !!!!

نظرات 18 + ارسال نظر
ندا پنج‌شنبه 21 آذر 1387 ساعت 10:31 ب.ظ

یک سالگی وبلاگت مبارک!

شعرایی که میگی واقعا خوبه ها! در آینده اگه این شعراتو مثل پروین اعتصامی بدی بیرون از فردوسی هم میزنی جلو ... بیچاره هارو جاشونو پر میکنی.

شاعر بزرگی میشی همین طوری ادامه بده ، هم قشنگن و هم معناهای مفهوم داری دارن!

واقعا عالیه ...

پژمان سه‌شنبه 19 شهریور 1387 ساعت 02:45 ب.ظ

من قبلا یک نظر دادم خودت پاکش کردی! :دی

وبلاگ خوبی داری! همینجوری ادامه بده! سالگردش هم مبارک!

در ضمن، از شعر اولی هم خیلی خوشم اومد! جالب بود!

نازیلا سه‌شنبه 19 شهریور 1387 ساعت 12:45 ب.ظ http://www.cute-girl-libra.blogfa.com

سلام سلام
اول از این که قابل دونستی و به کلبه تنهایی من قدم گذاشتی هزاران هزار بار ممنونم
دوم اینکه تولد وبلاگتو تبریک میگم
شعرات خیلی خیلی قشنگه
راستی من لینکت کردم
موفق باشی

ارمینا دوشنبه 18 شهریور 1387 ساعت 09:55 ب.ظ http://www.escapee.blogfa.com

به نظرت فلسفه این که من نمیتونم آهنگ وبلاگتو بشنوم چیه !؟ منم میخوام بشنوم این آهنگوووو !! :((

من همچنان این شکلک های وبلاگت رو تحریم میکنم ! :D

در ضمن لینکت هم کردم ، اگر شعرت رو هم بذاری خوشحال میشم ! تجربه ثابت کرده شعرای جنابعالی خوندن داره ! :D

مینا دوشنبه 18 شهریور 1387 ساعت 07:12 ب.ظ http://mercury66.blogfa.com

سلام
تولد وبلاگتو تبریک می گم.
قالب جدیدت خیلی قشنگه. شعر ها هم قشنگ بود هم مال خودت هم مال شاملو
ولی این محسن نامجو رو اعصابهjavascript:void(0);

ماتیلدا(طلا) دوشنبه 18 شهریور 1387 ساعت 01:28 ب.ظ http://an-sooye-donya.blogfa.com

اون موقع حای نظر دادن نبود حالا اینم بگم این آهنگ وبلاگت خیلی خفنزه!!!هرگر عوض اینا نکن!!!!!

ارمینا دوشنبه 18 شهریور 1387 ساعت 02:01 ق.ظ http://www.escapee.blogfa.com

هیوم تولد وبلاگت مبارک ! من نشستم یه سری از مطالب قبلیت رو خوندم و واقعا کف کردم ! پسر توام از رو جوب نپری ترشی نخوری یه چیزی میشی ها ! حیف دیر کشف کردم این وبلاگتو !

به چه اسمی لینکت کنم !؟ اسم سابق یا این اسم !؟

هه هه ! اینجا :دی نداره چیکار کنیم!؟ من که به :D خودم پناه میبرم !

علیرضا شنبه 16 شهریور 1387 ساعت 07:07 ب.ظ

به به ... چقدر تم اینجا قشنگه!!!

مبارک باشه تولدت جیگر جان... (چرا اینطوری نیگا میکنی سهراب؟! با وبلاگم باب!!)


پاچین: اسم و تم وبلاگت قشنگه.

دختر بهار شنبه 16 شهریور 1387 ساعت 05:16 ب.ظ

سلام تولد وبلاگتون مبارک در ضمن شعراتونم خیلی توپ بود حال کردم

جیمز شنبه 16 شهریور 1387 ساعت 04:06 ب.ظ

سلام بوقی !
اینجا خیلی قشنگ شده !‌
تولد وبلاگت مبارک‌!
در ضمن این آهنگ وبلاگت باعث شد که من... که من بگم...
بگم...

جییییییییییییییییییییییییییییییییییییییغ‌!

ههه‌! ایول این شکلک جوگیره واسه جیغ خیلی خوبه ها‌!

امین شنبه 16 شهریور 1387 ساعت 03:56 ب.ظ

وبت خیلی خوب شده قبلا هم خوب بود . شعر ها هم جالب بود

سعید شنبه 16 شهریور 1387 ساعت 01:26 ق.ظ http://spring-boy.blogfa.com/

سلام داشی!

خوبی؟

چه خبرا؟

تبریک میگم عزیز یک ساله شدن وبت رو

بعد اینکه اسم رو عوض کردم

بوقی من همون چیزی رو که اف میزارم دوباره میای تو وبم میزای

امیدوارم بازم موفق باشی عزیز
فعلا

مریم جمعه 15 شهریور 1387 ساعت 11:47 ب.ظ http://she-wolf.blogfa.com/

خیلی قشنگ نوشته بودی سهراب جوونم. خیلی قشنگ حرفات به دل می شینه رفیق!
هوم
تولدت مبارک وبلاگ دوست عزیزم:x
دنیا زیباست!؟ بستگی به دید داره ! که چجوری بخوای ببینیش! اما احساس می کنم تو بهتر درکش کردی! پس حتما زیباست!

سارا جمعه 15 شهریور 1387 ساعت 09:56 ب.ظ

تفلد، تفلد، تفلدش مبارک! این قالب جدیدت یه خوبی داره! نوشته هات رو کامل میتونم بخونم!

آرش جمعه 15 شهریور 1387 ساعت 08:42 ب.ظ http://www.bachegia.blogfa.com

تبریک میگم تولد وبلاگ ، تغییر اسم ، تغییر قالب ، تغییر سبک و کلا هر تغییری که پیدا شده و در آینده میشه .

مبارک باشه

ملیکا جمعه 15 شهریور 1387 ساعت 08:29 ب.ظ http://m73.blogfa.com

واسه نظر اول تکست باکسی در کار نبود که بنویسم نظرمو !
حالا چه فرقی میکنه ؟ الان میگم !
اول از همه تولد مبارک ! بعدش قالب خیلی قشنگه بعدش این که ، که شاعری ... !
آهنگ وبلاگتم باحاله خیلی !

ملیکا جمعه 15 شهریور 1387 ساعت 08:07 ب.ظ http://m73.blogfa.com

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.